čtvrtek 4. srpna 2011

STARBUCKS II.

Sedím ve Starbucks, všude kolem jsou nějací lidé, hlavně cizinci. Už po druhé mám asistence právě tady, tentokrát přímo na Václavském náměstí. Je to asi půl roku, co jsem ve Stbx (naše pracovní zkratka) byla naposled, takže oproti minule sem nechodím v kabátu, rukavicích a čepici a nedávám si horké nápoje (zdarma). Dnes popíjím Strawberies & Cream a je mi vedro. 
Nevím jak často Stbx navštěvujete a jaký k němu máte vztah. Pro mě je kafe za stovku (to nejmenší) a čaj skoro za sedmdesát (ten největší) trochu drahá záležitost. Mimo asistenci jsem tu byla asi tak 2x a nikdy jsem se neposadila. Pamatuju si svojí úplně první návštěvu tady, protože jsem byla natěšená a prostě jsem stbx chtěla vyzkoušet (značka no) - někde mám schovanou i onu první účtenku. 
Nedávno jsem zrovna v Sexu ve městě narazila na díl, kde Carrie o Stbx mluví. Když jsem se tu včera rozhlédla, nevěřila jsem vlastním očím. Pozorovala jsem to tady trochu s údivem, trochu s pobavením. Všichni, co chodí do Stbx (VŠICHNI!) mají notebook (nejlépe mini a ještě líp Apple), Iphone a sluchátka (když ne všechno dohromady, jedno z toho určitě). Žádná knížka, časopis nebo papír a tužka. Já sama tu sedím nemám notebook ani Iphone a ani sluchátka - lehce sem nezapadám. 
Úplně šílený mi přijde jak sem spolu přijdou dva lidé (přátelé, hrdličky), parta kamarádek a vytáhnou iphony (samozřejmě sluchátka - na ně fakt nezapomínejte!) a prsty jim jedou po displeji. Ani se na sebe nepodívají. Nepřijde vám tohle divný? Děje se tohle ve všech kavárnách? Uznávám, že velká část lidí tady jsou cizinci a z nich tvoří velkou část z nich Asiaté (asi mám pocit, že cizinci k tomuhle tíhnou víc než Češi). Ale stejně... kam se podělo kouzlo čtení nad kávou/čajem nebo pokec s kamarádkou nad kusem cheesecaku (ne, že já sama bych tady něco takovýho provozovala). Moje hodinová asistence mi na to kafe ani nevydělá. Ale je tu příjemně, jsou tu křesla, to kafe je sakra dobrý (a to kafe ani nepiju)... Takže vlastně ani tak neodsuzuju kavárnu jako takovou, ale spíš lidi, co sem chodí? Ve skutečnosti mi to přijde jen zvláštní a říkám si kam to všechno spěje s těma vychytávkama, co se na nás valí (ano mám notebook, mám bb - neříkám, že je to špatně) -> jde mi spíš o Ipady, Kindly apod. Jaktože už skoro nikdo nechce otáčet tisíckrát ošahaný a zvláštně vonící stránky knížek z knihoven nebo si v klidu popovídat s kamarádem z očí do očí? 
Já sama dnes každopádně jako průkopnice sedím ve Stbx, popíjím svůj studený nápoj, píšu tužkou č. 2 do obyčejného čtverečkového bloku a čtu knížku z knihovny, co byla napsaná v 60. letech a u nás vydaná r. 1988 (v roce, co jsem se narodila), takže přes dvacet let starou a věřte mi tu už si osahalo spoustu lidí ..... a voní archivně.

3 komentářů :

  1. Kindle je dobry na cestovani a moje kamaradka si jej nemuze vynachvalit, neb v nem mam nekolik knih. Ja osobne jej ale nechci. Mam Macbook i BB, ale ty vyuzivam pouze, pokud jsem na kave sama a potrebuji na internet. Pokud jdu s nekym, tak je to nejen vrchol neslusnosti, ale potom taky nechapu, proc s nekym na kavu chodit, kdyz se mu nevenuji a nepovidam si s nim. To je prece pointa, ne? :)

    OdpovědětVymazat
  2. ten pocit znám, otáčet stránky, čichat ke knize obzvláště nově koupené :) nevyměnila bych to za technické vychytávky ani náhodou Zuzka

    OdpovědětVymazat
  3. Je dobře, že je nás víc Zuzko :-)

    OdpovědětVymazat