pátek 17. října 2014

Sekaná s glazurou.

Dneska po nějaké době recept na něco masového. Včera jsem poprvé v životě pekla sekanou. Sekaná je takové naše docela rodinné jídlo. Vždycky jí pekl děda podle rodinného receptu. Možná bych ten rodinný recept někde i vyhrabala, ale vlastně mě na to, že si sekanou udělám doma, přivedla už klasicky Michelle z Brown eyed baker. Její oblíbený recept už na fotkách vypadal dokonale, a tak jsem ve středu nakoupila všechno potřebné a včera se dala do pečení. 
Glazury jsem se trošku bála, ale rozhodně stojí za to jí nevynechat! Dává sekané výbornou krustičku a chuť!
Příprava nezabere mraky času, nemusíte se bát. Podávala jsem jí s kaší a hráškem, ale dobrá bude i s chlebem a hořčicí. 

Ingredience na glazuru: 
1/2 cupu (hrnku) kečupu (zkuste nějakou lepší značku)
4 lžíce hnědého cukru
4 lžičky jablečného octu (seženete i v Albertu a nebyl drahý)

Ingredience na sekanou:
olej (použila jsem olivový)
1 cibule (nakrájená na kostičky)
2 stroužky česneku
2 vajíčka
2 lžičky dijonské hořčice (dávala jsem obyčejnou)
2 lžičky soli
2 lžičky worcestrové omáčky
1/2 lžičky sušeného tymiánu
1/8 lžičky cayenského pepře (koupila jsem na farmářských trzích)
1/2 cupu mléka (může být i jogurt)
Půl kila hovězího mletého masa (měla jsem něco kolem 400g)
Půl kila vepřového mletého masa (měla jsem něco kolem 450g)
Větší hrst nasekané čerstvé petrželky (koupíte třeba v Albertu)
1 a 1/3 cupu strouhanky

Nejdřív si v misce připravíte glazuru, smíchámím kečupu, cukru a octa. Dejte stranou. 

Troubu si předehřejte na 180 stupňů. Nasekanou cibuli a česnek opečete na pánvi, aby změkla. Pekla jsem asi 5 minut na mírném ohni. Do větší mísy dejte mleté maso a všechny výše uvedené ingredience i s opečenou cibulí a česnekem. Dobře promíchejte!

Poté buď můžete sekanou upéct ve formě na chleba, kterou vyložíte pečícím papírem nebo jako já, vytvarujete šišku a tu dáte na plech. Sekanou potřete glazurou (asi tak její polovinou) a dejte péct. Pekla jsem lehounce přes hodinu. 

Recept pak říká, že sekanou necháte po vyndání z trouby trošku vyhladnout a natřete jí ještě jednou glazurou, kterou ohřejete. To já už jsem neudělala, ale za pokus to určitě stojí. 





Zdroj: Brown Eyed Baker.

0 komentářů :

Okomentovat