pondělí 25. listopadu 2013

Sušenky shortbread.

O nové rubrice už uvažuji nějakou tu dobu a máme jí tady. Ráda vařím a ještě raději peču. Často podle receptů z různých amerických či britských blogů/webů. Miluju Albert magazíny a odebírám časopis F.O.O.D. A tak se tady s Vámi ráda podělím o nějaké ty recepty. 

Dnes začneme sušenkami. Domácí sušenky jsou mojí oblíbenou záležitostí. Ještě do včera mezi mé nejoblíbenější patřili ty s brusinkami, mandlemi a bílou čokoládou. Už minulý týden jsem hledala nějaký recept na vánoční sušenky, které si budeme moct smlsnout u televize/knížky s čajem nebo teplým mlékem, ještě než přijde vánoční cukroví. Na stránkách Marthy Stewart jsem našla rovnou 64 receptů na téma christmas cookies - do výběru se mi pak dostali čtyři a nakonec vyhrál recept s nejvíce dostupnými ingrediencemi, co jsem měla zrovna po ruce. 

Holiday shortbread cookies jsou křupavé máslové sušenky - úplně mě nadchly a řekla bych, že dlouho nám nevydrží. 

Ingredience: 
226g másla
150g moučkového cukru
2g soli
290g hladké mouky
třtinový cukr na dekoraci

Nejdříve jsem dohladka ušlehala změklé máslo, cukr a sůl (trvá to pár minut). Poté jsem postupně zašlehala mouku - stane se z toho taková hrudkovatá hmota. Do těsta jsem přidala ještě namleté vlašské ořechy (přidat můžete také oblíbené sušené ovoce), ale není to nutné. Rukama z toho pak vypracujete těsto, ze kterého uděláte dva válečky (asi jako když děláte bramborové knedlíky). Ty necháte v lednici v potravinové fólii odpočinout asi 30 min. Troubu si rozehřejte na 180 stupňů a mezitím si válečky nakrájejte na plátky (cca 0,5 centimetru). Okraje plátků obalte v třtinovém cukru a vyskládejte na plech. Já jsem pekla cca 10-12 min., tak aby okraje byly zlaté. 
Z těchto ingrediencí mi vyšlo 26 sušenek. 
Recept není časově náročný a rozhodně stojí za vyzkoušení.




0 komentářů :

Okomentovat