sobota 12. dubna 2014

Palačinkový mix.

Palačinky jsou na nedělní snídaně ideální a tak už jsem dlouho přemýšlela o tom, že si udělám domácí připravený palačinkový mix, ke kterému pak jen přileju mléko a vyklepnu vajíčko. Receptů na internetu najdete spoustu a některé dokonce obsahují i sušené mléko. Já jsem si nakonec vybrala recept od Nigelly Lawson. Je to strašně jednoduché a výsledek je opravdu chutný. 
Stačí, když si pořídíte nějakou větší dózu a můžete začít. Já si mix uchovávám v tomhle.

Můj lehce upravený recept
600 g samokypřící mouky (self-raising flour) -> pořídila jsem v M&S za 47,- 1,5 kg, ale seženete asi i jinde
50 g cukru (půl na půl obyčejný třtinový a světlý muscovado)
lžička soli

Recept od Nigelly
600 g hladké mouky
3 lžičky kypřícího prášku
2 lžičky jedlé sody
1 lžička soli
40 g cukru (může být i vanilkový)

Ingredience jen promícháte dohromady a uložíte do dózy. Když si chcete palačinky udělat, smícháte hrnek (250 ml) mouky s 250 ml mléka a jedním vajíčkem. Já dneska potřebovala udělat opravdu jen pár palačinek a dělala jsem mix v poměru 125 ml mouky, 125 ml mléka, 1 vajíčko - měla jsem přesně 7 palačinek. Nebyly příliš sladké, jsou krásně nadýchané a s javorovým sirupem mňam. 

Pěkné etikety na mix najdete třeba tady

0 komentářů :

Okomentovat